Blacko

Sociala medier

Kategori: Allmänt

Jag sitter och funderar på alla dessa sociala medier som ska finnas i stället för att träffas IRL.
Blir man en bättre människa av att tonen oftast är hård och kantig? För IRL skulle personen aldrig uttrycka sig så eller skulle den?
Känner en trötthet av nyhetsflödet av alla dessa status upppdateringar om nyheter, bullbakning och om hur fasader ska hållas uppe. Känns så krystat och enformigt jag tänker att stressen är oerhört påtaglig hela tiden och flåsar i nacken.
 
Det kanske bara är jag som stänger ner allting ibland och vill vara helt tömd på intryck. Det kanske andra människor inte behöver?
Det känns som om fler människor går in i väggen blir utbrända, käkar piller för ångest och depression.  
Funderar på om det finns ett samband mellan dessa medier och ohälsan människor verkar känna och ha?
 
Funderingar från min sjuksäng efter några jobbiga och fruktansvärda timmar på jobb med feber och halsont då jag trodde att jag faktiskt skulle dö är nu mer lite bättre, lite starkare och sängliggande idag istället. Imorgon på med löpar skorna igen så jag får känna lite energi och glädje i att det går lättare att springa för varje dag. Det trodde jag aldrig. Men jag är snart en full blodad löpare som orkar springa några km.
 
Satte ett nytt rekord på 2km 9,19min bra jobbat säger jag till migsjälv nästa mål är 8min!!:D
Jag började en gång med tiden 20 min på 2km och trodde jag skulle dö! Men nu jävlar kan inget stoppa mig!!;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: