Blacko

Got to be worth the trouble....

Kategori: Allmänt

Jag och min vän satt och disskuterade livets alla funderingar och hur det var första gången han träffade mig. Om man kunde ge ett sämre intryck hos honom, hahaha han tyckte jag var en super bitch, gring som satan.... Jag minns inte detta och jag minns inte att han sa till mig heller... Hahaha, men jag gillar människor som inte är rädda, med lite stake i sig. Han vann nog många poäng i mitt hjärta genom att bara säga nu räcker det din sura jävel!;) Hahaha....
Tyken har jag alltid varit. Den här energin som han pratar om kom inte nära jag klöser ut dina ögon. Är för att det ska sålla ut skräpet. Dom som verkligen är intresserade att lära känna mig kommer göra det oavsätt. För någonstans på vägen får dom min respekt och jag släpper garden lite till.
 
Så länge jag kan minnas så har våran familj alltid varit så. Man måste kämpa ibland för sin kärlek. Tror att det alltid är det utlimata testet mina käresta får men ingen har klarat det. Den glöd som brinner i mig finns inte hos någon annan. Min själ är från en krigare, den själen finns inte hos någon annan.
 
Min vän frågade mig vad jag vill ha hos en man. För han tror att hans vän är den bästa killen för mig!? Mmm just det. Den glöd jag snackar om tidigare kommer elda upp hans själ innefrån och han kommer vara föralltid krossad undra om det är det han önskar sin vän?!! Hmmm, tror inte det. Han mår nog bättre utan mig. Det finns snällare sheyer menar jag. Så långt har jag läst honom att han behöver någon som är snäll. Jag är bara snäll ibland, knappt det.
 
Mitt svar på hans fråga är i alla fall att jag vill ha någon som är likdan som jag... PUH! Vill jag det?! Jag menar värderingsmässigt. Vad som är viktigt. I mitt liv finns bara ett som kommer före alla andra och som mitt blod har varit i generationer. Min familj.
Vissa människor som har varit mina vänner som jag har sagt hejdå till kyligt men bestämt har missat hela poängen. Ni är inte mitt blod vem tar ni mig för?? Människors avundsjuka som har snackat skit och har försökt bryta bandet mellan oss har missat poängen. Skulle jag tro mer på dig än mitt blod?? Du är dum på riktigt.
Jag trodde jag var svensk tills jag förstog att jag var rom ut i fingerspetsarna. Mina värderingar är inte samma som alla andra. Jag har kraschat med många "svenska" kompisar för att de inte förstår vissa saker.
Som när min farmor låg på sjukhus av vördnad respekt och tro att hon ska bli bättre så vakar man vid hennes sida eller är hemma hos henne och vakar. Så har jag alltid lev och kommer göra resten av mitt liv. Vare sig det är fest, bröllop, födelsedag osv så kommer man och visar sin respekt. Så länge hon ligger på sjukhus så är man där. Man gör inget annat. Hade lovat att hjälpa en kompis under den perioden men jag sa att jag inte kunde. Han förstog inte varför.
Jag sa att jag är ledsen och mår inte bra, jag måste vara på sjukhuset. Han förstog inte varför. Där tog jag en paus och kände hur vi gled isär våra värderingar kring familjen var inte dom samma. Alla har en gräns och där kände jag alla knappar blev intrycka på samma gång. Vi kommer inte vara så nära som vi en gång var. Utan en ytlig bekantskap känns mer rimligt.
 
För att göra detta med familj helt klart är min familj altså lite större än min närmaste familj. Men för vissa människor familjen bara de närmaste. Om ens det......
"jag har mitt egna liv nu ju?!"
Mmmmokey.....
 
Jag förstår att alla inte kan ha samma värderingar som jag kring familjen och så men klanka inte ner på mig att jag har det så acceptera och respektera. Jag kommer inte klanka ner på dig. Jag kommer aldrig förstå dig men jag kan accpetera att dina väderingar är annorlunda.
 
 
Så tillbaka till det här med män.... Jag har inte hitta någon som är tillräcklig ännu någon som ser mer än bara glöden någon som kämpar för att få vara kvar i min intensiva bubbla. Som utmannar mig istället för att säga att du är ju kvinna du kan ju inte sånt.... Utamannar mig inte som i en tävlig utan säger klart du ska göra det kom igen nu!
Som inte är rädd för någon, som har samma värderingar om sin familj så vi kan bli en jätte stor familj!! :D
När den mannen kommer så kommer det en storm tror inte att han kommer och är osynlig..... Så att jag knappt märker om han är där eller inte... Hahaha... Typ så vill jag tro om framtiden.
Om inte annat så har jag migsjälv och min familj så alla andra pellejönsar kan typ fortsätta vara osynliga......
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: